Segítség a szimulációkhoz

A szimulációk vezérlése két gombsorral történik. Az alsó gombsor a lejátszásra van hatással: ennek sebességét, minőségét állíthatjuk itt. Ezeknek a gomboknak fizikai jelentésük nincs, csak az animáció lejátszására vannak hatással. Itt található az a gomb, amellyel a megfigyelő helyét, illetve a megfigyelt tárgyat állíthatjuk. A gomb felirata azt jelenti, mi fog történi, ha lenyomjuk azt! Ezután feliratot válthat. A megfigyelő adatait mindig sárga számok jelzik!

Restart megállítja az animációt és kiindulási helyzetbe hozza
Play/Pause elindítja/megállítja az animációt
Center/Corner a referencia órát középre/sarokba helyezi
Earth/Blue Plane/Red Plane a megfigyelőt a Földre/kék repülőre/piros repülőre helyezi
Redraw újra rajzolja a képet (nem automatikus!)
Box/Grid/Boxes/Train a megfigyelt tárgy kocka/rácsozat/több kocka/vonat alakú
Grid/Picture a megfigyelt tárgy háló/kép
Faster/Slower a lejátszás sebességét csökkenti/növeli
Zoom in/Zoom out a nagyítást 0.1-del növeli/csökkenti
High Q/Low Q a rajzolás minőségét magasra/alacsonyra állítja

Az alsó sorban a szimuláció paramétereit adhatjuk meg. Az adatokat gyorsan gombokkal állíthatjuk 5 század léptékkel, de közvetlenül is beírhatjuk. Ha a szövegmezőbe beírtunk egy új értéket üssünk Entert! Ha a paraméterek megváltoztak, a szimuláció automatikusan megáll és kezdeti állapotba kerül. (Kivéve a 'Gyorsan mozgó tárgy megfigyelése' esetén.) A sebességet a fénysebességhez képest adhatjuk meg. A távolság mértékegysége az 'Ikerparadoxon' esetén fényév, míg a 'Gyorsan mozgó tárgy megfigyelése' esetén fényszekundum. A kocka élei 200 egység hosszúak.
 
Inc beta/Dec beta a repülő sebességét növeli/csökkenti
Inc beta B/Dec beta B a kék repülő sebességét növeli/csökkenti
Inc beta R/Dec beta R a piros repülő sebességét növeli/csökkenti
Farther/Nearer növeli/csökkenti a távolságot